03 april, 2008

Syng feat. Odd Nordstoga

Syng som om det er det siste du gjør
Syng som om du skulle dø i morra
Syng fordi det er det eneste du kan
Når alle ting blør

Det er så mye vi ønsker å vite
Vi prøver å skimte et mønster i livet
En mening så vi pønsker og søker videre
Forsøker forgjeves vi skjønner fint lite
Vi lever en gang i følge det jeg tror på
Det er hva man putter i dette livet alt beror på
Oppgaven aleine kan fort bli for stor så
Vi får et behov for noe trygt å tro på
Vi søker i dop og den hellige boka
Vi søker fra sofaen i tv-en vi glor på
Noen tar ut forskudd på den skjebnen vi har
Kanskje er det først da vi får et endelig svar
Når dagen kommer den dagen jeg drar
Den dagen jeg tar mitt siste åndedrag
Da skal jeg smile som det siste jeg gjør
For jeg skal nyte dette livet til sekundet jeg dør

Syng som om det er det siste du gjør
Syng som om du skulle dø i morra
Syng fordi det er det eneste du kan
Når alle ting blør

Det er beklagelig jeg hater å klage shit
Men det er to ting som plager meg mer enn en tragisk slutt
Har lyst til å skrive slutten om og bare glemme det
Hver eneste gang jeg leser om disse skjebnene
Hadde en fetter selv nesten bestevenn
En helt spesiell ekte sjelefrend
Delte gleder med'n lekte og spelte med'n
Og gleda oss til vi skulle vokse opp til ekte spelemenn
Men det samme året ting begynte å gå seg til
Og han fikk platekontrakt og så ut til å få det til
Gikk det dårligere og tanken gir meg gåsehudJ
eg grøsser for Håkon orka ikke lenger gå ut
Han ble deppa og satt ut ble lagt inn men slapp ut
Fikk antidepressiva i pakker
Jeg husker siste gang jeg så han
Han hadde fødselsdag og feira seg sjæl som bare få kan
Han var en rå mann en av et fåtall
Som står fram som mer en bare en skygge og når jeg nå ha
Fortalt historien håper jeg og tror du
Vil få det bedre og ikke bare bli urolig

Syng som om det er det siste du gjør
Syng som om du skulle dø i morra
Syng fordi det er det eneste du kan
Når alle ting blør


Syng er en sang av Klovner i Kamp med refreng av Odd Nordstoga som jeg rett og slett digger. Sangen handler kort fortalt om at man skal nyte hver dag i livet og sette pris på det man har og dette er jeg helt enig i! Livet er for kort til å brukes på tull. Folk sitter i sofaen og venter på at noe skal skje, selv om det eneste de trenge rå gjøre er å reise seg opp fra sofaen og gjøre livet til noe mere. Vi har så utrolig mange muligheter som vi bare bruker opp. Vi mennesker søker etter noe som det godt kan hende at vi allerede har, vi er bare for trangsynte til å se det. Det beste sitatet i sangen er "Hvorfor er det alltid de beste som dør?" Vet ikke hvorfor jeg liker det så godt, men det sier så utrolig mye! Klovner i Kamp består av Alis, Fingern, Doktorn og Dansken og de har utrolig mange bra sanger som også har mange bra poeng, men noen av tekstene er bare morsomme uten å ha noen konkret mening. Gruppen har tatt en ganske lang pause nå, men jeg håper de snart går sammen igjen for å lage enda mere bra musikk. Så alle sammen, ut å nyt livet og Klovnene sine utrolig bra sanger!

2 kommentarer:

Hanne sa...

Jeg er SÅÅ enig! :D Digger klovnene våre. Og uttrolig fin sang! Og fint bilde! BHM<3

Birgitte sa...

HejPåDu<3 Digger klovnene jeg å og bra det du har skrevet til slutt der;) kan ikke si meg mer enig! Move your asses and do something:D Digger bloggen din for den er så enkel og søt:)
Meget glad i deg Frøken:P <3