15 februar, 2008

Fargerikt eller rotete...

Leksen vi hadde i uke fem var å gå inn på forskjellige blogger, velge tre av dem og analysere og sammenligne dem. Jeg var innom alle bloggene og det var en som fanget oppmerksomheten min og fikk meg til å ha lyst til å se og lese mere og det var en blogg som var utrolig kjedelig og uryddig som jeg ikke likte. Disse to bloggene var "Oslostil" og Petter Solberg sin blogg.


Oslostil fanget oppmerksomheten min med engang. Dette var fordi den hadde en fin og lys layout og jeg kjente jeg fikk lyst til å se mere med en gang. Konseptet til bloggen var genialt og bildene var utrolig bra tatt med lys og alt. Mote er noe de fleste interreserer seg for og når man lager en blogg med gatemote i Oslo må det jo bli bra. Det er så utrolig mange som har sin helt egen stil med blanding av gamle og nye klær og det er spennende å se og lese om hvordan de har satt sammen stilen sin. Og jeg likte også bildene veldig godt. Siden var fin og ryddig og utrolig interresang.

Den andre bloggen jeg vil skrive om er Petter Solberg sin blogg. Med en gang jeg gikk inn på den fikk jeg lyst til å gå ut igjen fordi det var så rotete, så hvis ikke dette hadde vært en skoleoppgave hadde jeg ikke brydd meg med å lese noen av innleggene i det hele tatt. Den virket ikke noe interesang og layouten var rett og slett kjedelig. Så første inntrykket var ikke noe bra, men når jeg så nedover på innleggene han hadde skrevet ble jeg positivt overrasket. Han hadde brukt bilder til alle innleggene, og det fanger jo oppmerksomheten med en gang. Rally er ikke det jeg interreserer meg mest for, så bloggen var nok ikke noe for meg, men hvis han hadde fått til en bedre layout hadde han nok fanget oppmerksomheten til flere :)

Den siste bloggen jeg vil skrive om er min vennine Hannes blogg som heter From the H to the a to the; n n e! Bare navnet på bloggen fanget interessen min med en gang og jeg synes bloggen hennes er utrolig kul og hun har mange rare idèer som gjør den skikkelig morsom å lese. Selv om hun er venninen min og det kan virke som at jeg favoriserer henne hadde jeg nok likt bloggen hennes uansett om jeg hadde kjent henne eller ikke, men jeg vet jo hvordan humor hun har og skjønner den kanskje litt bedre siden jeg kjenner henne. Når jeg ser hvor fin hennes klasseblogg ble gir det meg litt mere lyst til å blogge fordi jeg vet at resultatet kan bli veldig bra!

Alt i alt synes jeg dette var en morsom oppgave. Det var gøy å surfe litt rundt på andres blogger og lese andres tanker og meninger om ting.








1 kommentar:

Hanne sa...

Neimen, Kjempe kos å bruke min blogg da! Men din er suveren den og:D Kjempe fint innlegg;) STÅ PÅ! <3